Zakaj je nadgradnja z Dynamics NAV na Business Central pomembna

Business Central
ERP
Matic Pirih
Team Lead | Sales Team

Tehnološki velikan Microsoft je svojo pot v poslovnoinformacijskih sistemih začel s programom Navision, sledila je nadgradnja na dobro poznani Dynamics NAV. Najnovejša in najsodobnejša različica poslovnoinformacijskega sistema – PIS (ERP v angleškem jeziku) pa je Dynamics 365 Business Central.

Microsoft je platformo vzel pod svoje okrilje in odkupil leta 2002, da bi razširil svojo ponudbo podjetjem z razvojem sistema finančnih operacij za podjetja. Rešitev Dynamics NAV je bila zasnovana tako, da podjetjem pomaga izboljšati svoje zaledne prodajne in operativne procese s pomočjo uporabniku prijazne programske opreme, ki je različne procese poenostavila z avtomatizacijo.

Z letom 2018 se je Microsoft odločil za spremembe in tako rešitev Dynamics NAV ni več na voljo za nakup. Vendar brez strahu. Microsoft je naredil velik tehnološki korak naprej ter rešitev dodelal, posodobil in jo posledično tudi preimenoval v Dynamics 365 Business Central. Tehnološko popolnoma nova rešitev, ki pa po funkcionalnostih ohranja dobre prakse in vse specifike, zaradi katerih je do danes poslovnoinformacijski sistem številka ena na svetu po številu uporabnikov ter po številu implementacij.

Podjetja, ki imajo implementiran ter v uporabi sistem Dynamics NAV in še niso opravila nadgradnje na Dynamics 365 Business Central, lahko aplikacijo še vedno nemoteno uporabljajo. Žal pa ne prejemajo več posodobitev sistema s strani Microsofta, kar posledično pomeni, da je programska oprema zastarela in tako postala težja za uporabo ter seveda za vzdrževanje na strani partnerja, ki je sistem pri podjetju implementiral. S starejšo verzijo rešitve Dynamics NAV se bodo pojavljale težave tudi ob sistemskih nadgradnjah strežniške infrastrukture ali operacijskega sistema Windows, ki na določeni točki ne bo več omogočal namestitve starejših verzij.

Ob postopni opustitvi podpore Dynamics NAV s strani Microsofta je ta vodilna IT-korporacija predstavila novejšo in modernejšo različico, ki jo po novem poznamo pod imenom Dynamics 365 Business Central, kot zapisano že v začetku članka.

Dynamics 365 Business Central ponuja enako standardno funkcionalnost na uporabniku veliko bolj prijazen način

Dynamics 365 Business Central je rešitev ERP, ki je vključena v širši poslovni paket Dynamics 365. Zasnovan je bil tako, da deluje skupaj z drugimi izdelki pod okriljem Dynamics (na primer Dynamics 365 Sales Professional ali kot »CRM«) za boljšo uporabniško izkušnjo in več avtomatizacije med izdelki.

Skratka, Microsoft Dynamics 365 Business Central pomaga pri vsakodnevnih poslovnih procesih in operacijah. Njegove zmogljivosti vključujejo finance, upravljanje zalog, nakupe in še veliko več, vse s podatki in analitiko v realnem času prek orodja Power BI.

Razlog za prehod z Dynamics NAV na Business Central je posledica digitalne preobrazbe, ki so jo v zadnjih letih sprejela mnoga mala, srednja in velika podjetja. Zato so funkcije in funkcionalnosti še vedno enake kot v časih NAV, le z bolj digitalno osredotočeno platformo.

 

Torej, če imata platformi podobno funkcionalnost, kako se Dynamics 365 Business Central razlikuje od Dynamics NAV?

Čeprav sta si platformi vsebinsko precej podobni ter veliko funkcionalnosti ostaja enakih, pa jih v Dynamics 365 Business Central najdemo kar nekaj dodelanih, dopolnjenih, razširjenih in prijaznejših do uporabnikov.

Tem trendom, razvoju Microsofta in potrebam, ki jih opažamo ter prejemamo od strank na terenu, sledimo tudi pri podjetju Business Solutions. Kot ste/so naše stranke že navajene, vam ponujamo širok nabor razširitev sistema, s katerimi osnovni sistem dopolnjujemo ter ga prilagajamo in s tem olajšamo ter pohitrimo delo podjetji, ki jih podpiramo s poslovnoinformacijskimi rešitvami.

Bodisi v proizvodnji, skladišču, logistiki ali pri projektnem vodenju. Naj bo to delo na ročnih terminalih ob obvladovanju kod SSCC v skladišču ali urejanje, vodenje in likvidacija različnih tipov dokumentov znotraj dokumentnega sistema. Bodisi je to sodelovanje in izmenjava informacij s partnerji preko spletnih portalov B2B, nakupi v spletni trgovini ali rezervacija službenih vozil ter upravljanje potnih nalogov zaposlenih.

Za vse to in še več smo z leti delovanja razvili rešitve in razširitve, ki so integriran del celote danes ponujene rešitve Dynamics 365 Business Central. Precej funkcionalnosti in rešitev je razvitih na novejših tehnologijah, v skladu z novejšimi različicami, ter tako na voljo podjetjem, ki uporabljajo aktualne verzije rešitve Business Central. Vendar, ali so to edine prednosti in novosti?

Temeljne razlike med Dynamics NAV in Business Central

Uporabniški vmesnik

Ena najpomembnejših razlik med Dynamics NAV in Business Central za mnoga podjetja je uporabniški vmesnik. Nič več Windows klienta. Ta ostaja zgolj v obliki namizne aplikacije. Business Central je spletna aplikacija z izboljšano zasnovo, po kateri je veliko lažje krmariti. To mnogim podjetjem omogoča bolj produktivno delo znotraj platforme.

Novi vmesnik Business Central v kodi uporablja jezik AL v primerjavi z Dynamics NAV, ki uporablja kodiranje C/AL. S to spremembo kode Business Central ponuja več prilagajanja kot prej in pomaga dolgoročno veliko lažje upravljati razširitve in nadgradnje.

Poleg tega ima nova rešitev Business Central boljšo integracijo z drugimi Microsoftovimi orodji, ki so pri številnih podjetjih dnevno v uporabi, vključno z vsemi aplikacijami znotraj zbirke Microsoft Dynamics, kot so Microsoft Dynamics 365 Sales (CRM) in izdelki Office 365, kot sta Outlook in Excel.

Nadgradnja

Druga značilnost Dynamics 365 Business Central, ki je in bo mnogim uporabnikom ter strankam predstavljala veliko prednost pred starejšo verzijo Dynamics NAV, je dvakrat-letna kadenca izdaje za pomembne nadgradnje. Načrt izdaj novih verzij je na voljo tukaj.

Prehod na novejšo verzijo je bistveno enostavnejši in hitrejši, kar pomeni, da bi moralo biti v interesu podjetja, ki uporablja Dynamics 365 Business Central, vedno uporabljati aktualno in najbolj optimizirano različico tega sistema. Ti prehodi so dosegljivi z bistveno manj napora in stroškov ročnega posodabljanja programske opreme, kot je to veljalo pri Dynamics NAV.

Uporabniške licence

Verjetno največja oz. najbolj opazna razlika se pojavi, ko govorimo o uporabniških licencah. Če smo v primeru Dynamics NAV poznali sočasne uporabnike, govorimo v primeru Dynamics 365 Business Central o imenskih uporabnikih. Torej en uporabnik, eno ime, ena uporabniška licenca.

Microsoft deli uporabniške licence na štiri različne tipe:

  • Essential
  • Premium
  • Team Member
  • External

Na podlagi tipa uporabniške licence, za katero se stranka odloči, so jim dodeljena določena pooblastila, ki so dovoljenja, ki opisujejo, katere objekte v poslovnem središču lahko stranka uporablja. Tako kot NAV ima tudi Business Central »on-premises« trajno in naročniško licenco, pri čemer mesečna naročnina v okviru naročniškega modela temelji na številu uporabnikov. Cena uporabniške licence pa je v najemnem modelu nekoliko cenejša tudi ob namestitvi sistema v Microsoftovem okolju Azure.

Uporabniki Business Central lahko izkoristijo tudi enotno prijavo in uporabnost rešitve na več napravah ter v sistemu iOS, Android ali na osebnih računalnikih.

Toda kaj to pomeni za vaše podjetje? Pomeni boljšo dostopnost in bistveno olajša delo na daljavo, še posebej ker delovno okolje postaja mešanica pisarniškega in domačega dela. Zdaj se lahko vsi zaposleni oz. uporabniki sistema preprosto prijavijo v spletno aplikacijo s katere koli naprave ter s katere koli lokacije. Preko VPN pa lahko opravijo svoje delo varno in zanesljivo kjer koli in kadar koli. Tudi zato je rešitev Business Central veliko bolj stroškovno učinkovita in prilagodljiva posameznim potrebam uporabnika, podjetja ter vseh zaposlenih znotraj podjetja.

Microsoft trenutno še ponuja posebne ugodnosti za prehod licenc, zaradi katerih je prehod z NAV na Business Central še nekoliko cenejši in kar se da preprost. Za dodatne informacije in podrobnosti o licencah ter licenčni politiki se, prosim, obrnite na prodaja@b-s.si

Kako in kdaj je pravi čas za nadgradnjo vašega sistema ERP ter komu zaupati nadgradnjo

Tako kot migracije podatkov je mogoče stare integracije ali prilagoditve preprosto preseliti v Business Central, če uporabljate novejšo različico NAV, kot je NAV 2017/2018. Zavedati pa se moramo, da starejša kot je različica, težje je preseliti tako podatke kot prilagoditve v oblak ali lokalno različico Business Central zaradi velike razlike med standardnima različicama.

Če želite uporabiti stare prilagoditve v Business Central, jih je treba narediti kot razširitve, da bodo primerne za integracijo z novo uvedbo sistema Business Central. V nekaterih primerih stare prilagoditve morda sploh ne bo mogoče integrirati, ker je preveč nezdružljiva ali ker podobna vgrajena funkcionalnost že obstaja v Business Central. V mnogih primerih torej morda ne bo potrebe po prenašanju starih prilagoditev, saj ima Business Central že široko paleto funkcionalnosti, ki te potrebe uporabnika pokrivajo.

Zato je pred odločitvijo o nadgradnji nujen konstruktiven pogovor s ponudnikom storitev implementacij oz. vašim izbranim Microsoftovim partnerjem. Pogovorite se o ciljih, ki jih želite doseči. Izberite partnerja, ki ima široko znanje in poznavanje vseh Microsoftovih produktov ter licenc, saj vam lahko svetuje, kako do želenih rezultatov priti po najbolj optimalni in cenovno ugodni ceni.

Več o prednostih in poteku nadgradnje pa si lahko ogledate na prihajajočih webinarjih oz. ste lepo vabljeni, da stopite v stik z nami ter se skupaj pogovorimo o možnih scenarijih in ciljih, ki si jih kot podjetje zastavljate.

Oglejte si brezplačni webinar

Brezplačno si lahko ogledate webinar na temo nadgradnje z imenom Zakaj Dynamics NAV (Navision) nadgraditi na Dynamics 365 Business Central in kdaj to storiti.

 

Oglej si webinar